Benieuwd wat onze leden belangrijk vinden in het adviesvak? Lees hun praktijkverhalen!

13 december 2017

Mark Muller

Mark Financiële Diensten

"Met HUISMERK kan ik echt die onafhankelijk adviseur zijn"
Mark Muller

Meer leveren dan verwacht

In een redelijk verzadigde markt blijft het voor financieel adviseurs een uitdaging om je te onderscheiden. Voor Mark Muller van Mark Financiële Diensten is het vanzelfsprekend dat je de klant helpt zoals je zelf ook geholpen wilt worden. “Het klinkt als een open deur, iedereen zegt dat zijn klant op 1 staat. Toch zie je vaak dat de klant al snel zakt naar plaats anderhalf, zeker als er financiële belangen op het spel staan. Ik laat door kleine dingen merken dat de klant op 1 staat. Wanneer een klant voor de 10e keer belt op dezelfde dag staan mijn office manager Suzanne en ik hem nog steeds vriendelijk te woord.”

Geen moment spijt

Het leveren van net dat beetje extra ervaart hij zelf bij HUISMERK. Al lag het allesbehalve in de lijn der verwachting dat Mark zou kiezen voor de full service formule. “In de basis doe ik het liefste alles zelf. Maar ik wil ook echt die onafhankelijk adviseur kunnen zijn. Dus toen HUISMERK via via op mijn pad kwam, wilde ik een samenwerking toch proberen. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad.”

Mark is vooral te spreken over het totale aanbod en de manier waarop de processen ingericht zijn binnen HUISMERK. “Bij een bank duurt het vaak langer voor een hypotheek rond is. Terwijl juist snelheid zo belangrijk is in het proces. HUISMERK heeft dat goed op orde.”

Continu een topprestatie leveren

Mark heeft zijn kantoor in Delft, vlakbij de TU en Shell. Een groot deel van zijn klantenkring bestaat dan ook uit expats. “Nu zie ik eigenlijk dat 1 op de 2 klanten een expat is. Mijn documenten zijn in het Engels en ik kan de klanten in het Duits en Engels te woord staan.” Hij merkt dat deze groep extra gevoelig is voor service. “Een expat wil graag bij de hand genomen worden. Hier stop ik tijd en energie in.”

Tevreden expats verwijzen vaak hun netwerk door naar Mark. Naast mooie kansen, brengt dit volgens hem ook een risico. “Juist omdat je zo bekend bent, moet je continu een topprestatie blijven leveren. Slecht nieuws gaat heel snel.”

Groepsgevoel

Voor Mark is het dus ontzettend belangrijk om alles op orde te hebben. Dat dat bij hem op kantoor wel goed zit, toont de Wft-certificering die hij op zak heeft. “Zonder HUISMERK had ik dit certificaat waarschijnlijk niet gehaald. Tot de samenwerking met HUISMERK heb ik altijd alles alleen gedaan. Door HUISMERK krijg je toch dat groepsgevoel en was er ook nog een mogelijkheid om een audit te doorlopen. Voor mij is dat een aanvulling, je krijgt daarmee de bevestiging dat je processen op orde zijn, maar ook waar je eventuele zwakke punten zitten.”

Volgen van bestaande klanten

In de afgelopen jaren heeft Mark een trouwe klantenkring opgebouwd. De komende tijd wil hij onderzoeken hoe hij zijn klanten nog meer service kan bieden. “Door drukte beperken we het nu nog vaak tot één contactmoment per jaar. Klanten die ons bellen, staan we natuurlijk altijd te woord. Maar ik geloof ook dat we meer kunnen halen uit het volgen van onze bestaande klanten. Bijvoorbeeld door hen op het juiste moment aanvullend financieel advies te geven. Dit gaan we de komende tijd meer activeren. En wie weet komt HUISMERK hier ook om de hoek kijken.”

Voor HUISMERK heeft Mark in de toekomst nog maar 1 tip: “Blijf meedenken en werken aan oplossingen voor moeilijke vragen. Als je meer blijft leveren dan de adviseur verwacht, kun je je blijven onderscheiden!”

Meer lezen? Bekijk ook de aanbevelingen van andere leden.

Geïnspireerd geraakt door de verhalen van HUISMERK-leden?

Aansluiten bij HUISMERK