Succesvol eerste jaar voor Huismerk

22 september 2016

Deze week is het een jaar geleden dat de vlag van Huismerk werd gehesen. De financiële dienstverlening kan anders, moet beter, met die boodschap ging de eigenwijze start-up in september 2015 de wijde wereld in. En de boodschap sloeg aan. Met ruim 100 leden heeft Huismerk haar bestaansrecht inmiddels ruimschoots bewezen.

HUISMERK vlag

Huismerk is een succesvolle full-service formule van ROMEO Financiële Diensten. Ingegeven door de tijdsgeest die steeds meer van de hypotheekadviseur vraagt én zijn marges onder druk zet, ondersteunt Huismerk de adviseur zodanig dat hij meer tijd overhoudt voor zijn advieswerkzaamheden. Het bemiddelingswerk kan de adviseur volledig kwijt bij Huismerk. Bovendien vormt het Serviceteam een handige vraagbaak voor Huismerk-kantoren en helpt het compliance programma hen om aan de Wft-normen te blijven voldoen. Daarnaast ondersteunt Huismerk de kantoren die zich bij de formule hebben aangesloten ook op het gebied van bijvoorbeeld opleiding en automatisering.

Goede start

De full service benadering op basis van vast tarief blijkt aan te slaan. In januari overschreed het ledenaantal de 60 en in juni sloot het 100e kantoor zich bij de Huismerk-formule aan. Ook geldverstrekkers liepen het afgelopen jaar warm voor de nieuwe formule. Zusterorganisatie MO.servicing, die midoffice diensten verleent voor en namens de hypotheekaanbieders, breidde bijvoorbeeld haar aantal volmachten gestaag uit. Naast NIBC Direct en Lloyds Bank, de 2 volmachten waar MO.servicing mee startte, kozen nog 6 grote hypotheekaanbieders voor een partnerschap met MO.servicing.

Wat directeur Martin Keegstra betreft is deze vliegende start nog maar het begin. “Op 1 september hadden weer 5 mensen hun eerste werkdag bij ons. We breiden voortdurend uit om de groei bij te houden. Want we hebben de belofte gedaan altijd voor onze leden klaar te staan, die belofte willen we blijven houden.”

Verder groeien

Martin is trots op de stevige marktpositie die Huismerk binnen een jaar heeft veroverd. “We krijgen veel positieve reacties die worden bevestigd door goede en intensieve samenwerkingen. De basis om verder te groeien is niet meer omver te krijgen!”